Saturday, May 19, 2007

Shoppat

1 st brödröst
1 st ny trådlös telefon
1 kompaktstereo till Sagas rum (födelsedagspresent)
1 sims-spel t Saga (födelsedagspresent)

Varför är alla träningsbyxor så fula? Gahhh! Mina Adidas som jag köpte i januari har blivit för stora, de hasar ner över rumpan när jag tränar - inte snyggt och inte skoj! Men hallå, säckiga velourbyxor i nån konstig knä-längt med muddar? Nej tack. Har spanat in ett par på träningsshopen på Eriksdal som jag ska prova imorgon när jag går dit och tränar istället. Riktiga träningsbrallor i schysst material och med coola revärer på.

Lördagslistan

Dagens tråk
Åhléns, som smyghöjde priset på paraplyer på en tia medan jag var där och handlade. Sååå fräckt. Först kostade paraplyet 79 kr, sen när jag skulle betala satt en ny prislapp över den gamla med 89 kr på. Jag kunde faktiskt inte låta bli att fråga. Personalen stod och prismärkte om paraplyer för brinnande livet men påstod oskyldigt att de varit felmärkta. Mycket märkligt sammanträffande, eftersom det ösregnade ute. Det är väl möjligt att det var så, men det såg bara så himla fult och sniket ut...

Dagens fniss
Saga lär Jacob att säga "mök". Varför är det fortfarande så roligt med kiss- och bajshumor? Borde jag inte ha vuxit ifrån det?

Dagens längtan
Lööööön tack? Och mina f-kassepengar för mitt VAB:ande, var tog dom vägen?

1 comment:

Helena said...

Haru kollat på löplabbet? De har ju rena träningsprylar och är inte så modefixerade :-)