Tuesday, May 15, 2007

Sooool!

Vågar knappt skriva ordet, men *viskar* solen lyser... Jag blir såååå glad.

Borde väl ha cyklat idag men min ärvda cykel behöver finjusteras märkte jag efter gårdagens premiärcykeltur in till city - det känns ingen skillnad mellan ettan och tvåan, så jag får GÅ upp för minsta backe, det går såååå trögt :-(. Kan inte heller påstå att jag längtar efter att kasta mig ut i trafiken på Vasagatan varje dag i rusningstrafik. Särskilt på tillbakavägen är det livsfarligt - först går cykelbanan längs högerkanten av gatan, och sen helt plötsligt, lagom tills alla bilister ska svänga upp på Klarastrandsleden åt höger, ska man zick-zacka sig över till mittenfilen där cykelbanen fortsätter. Gahhhh!

Så jag åkte tunnelbana istället, lyxade och köpte en stor latte på 7-11, fick sittplats och kunde bläddra igenom City i lugn och ro. Skööönt.

Dagens första fniss
Jag läser högt ur DN, nomineringarna till Gulddraken:
- Pet Sounds bar är nominerade, vad kul!
Jacob:
- Får jag se på Pettsons bar???
Jojo, det vore nåt det... Pettsons bar med pannkakstårta och chokladpudding på menyn...

Misstänker att det blir fler fniss under dagen. Vi har långledigt efter idag, jobbar inte förrän på måndag igen, så stämningen är ganska god i vårt rum här på kontoret!

Jag är grymt avundsjuk på Pejvan, Maggan, Jocke och Jonas som är på väg till Det Stora Äpplet idag... *suck*. Men vänta bara, nästa sommar är det min och Lolls tur. Då bär det av på the Troublemaker Tour part 2... Kan inte riktigt fatta att det redan gått 10 år! Och bandet 10-årsjubilerar ju i år också - får fundera på den där festen vi har planerat att ha efter sommaren också...

6 comments:

Helena said...

Hurredu, Pettsons bar låter som nåt för mig... :-D

Du måste ju scrap-optimera cykeln också ;-)

Anonymous said...

Jag tycket Pettsons Bar låter som ett bra koncept! Och har du inte skaffat Pettsons kokbok till Jacob än så tycker jag att det är hög tid ;)

Fanny said...

helena: javisst ja, måste montera på 12 x 12-transportmöjlighet :-D det hade jag nästan glömt!

gunvor: tack för tipset!!!

Loll said...

Jag vill åka NUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!

Anonymous said...

Jaha, jag tänkte mer att du skulle "altra" din cykel, det vore väl kul? :D Kanske inte så lämpligt för regn dock, lol.

/Katarina

fanny said...

katarina: hihi, fast det vore skoj. kanske funkar med decoupagelack???