Wednesday, May 9, 2007

Onsdagslistan

Dagens tråk
Saga har det jobbigt i skolan igen. :-( Det är två killar i hennes klass som är asbråkiga med alla och skapar skitdålig stämning, och lärarna säger att Saga och dom andra tjejerna ska "hålla sig undan". Jättebra lösning på problemet. Not. H ska på kvartssamtal i skolan nästa vecka.

Dagens fniss
Jag säger bara: OJ vad jag ville svara nåt RIKTIGT elakt idag när en person började en mening med "Ja, det var ju tråkigt att....". Men jag höll mig och höll god min, var t o m trevlig.

Dagens längtan
En särskild sorts ögongodis.

4 comments:

Pihlina said...

Nej nej neeeej! Vad läser jag??? Med Hannahs problem var det ju på en gång så att skolan tog tag i BRÅKMAKARNA och absolut inte så att Hannah skulle hålla sig undan!
För några veckor sen var det en pojke som flög på Hannah och slog henne, brottade ner henne på marken och hade sönder hennes glasögon!
Han fick GENAST en påringning till föräldrarna, och sen ringde de mig, och på kvällen ringde hans föräldrar till mig.
Stå på er. Det är INTE Sagas fel att andra är bråkiga och hon ska inte straffas för det!

Fanny said...

peterlina: näe, jag vet. dom är inte lite klantiga, fast dom utger sig för att ha koll på mobbing på den skolan... det är samtal på måndag morgon, både H och sagas mamma ska gå dit, vilket jag tror blir jättebra.

Digidiva said...

Åå ögongodis är så himla bra. Allt gott utan att bli tjock..:)

Fanny said...

digidiva: synd att det är så ont om det bara...