Tuesday, May 22, 2007

Omständliga morgonrutiner...

Pust vad vi har oss på morgnarna... sen i helgen när Jacob hittade vår batteridrivna lattevisp ska det skummas mjölk till oboyen... och HAN ska skumma den. Det kräver överinseende av en förälder eller storasyster, och det tar eeevigheter. Sen bröt han ihop över att han inte fick trycka UPP mackorna ur brödrosten, jag försökte förgäves förklara att de hoppar upp av sig själva... det blir fler och fler omständliga morgonrutiner som tar mer och mer tid. Vi får nog börja gå upp lite tidigare om man ska hinna allt... jag tycker nog att man får dra ner på mjölkskummandet på vardagsmorgnarna, ska försöka införa det, för det tar sån tiid och alla blir sena och stressade. Värst för Sagan, som är den enda som faktiskt har en exakt tid när hon behöver vara i skolan. H och jag kan ju flexa om vi inte har möten, tio minuter hit eller dit spelar inte så stor roll.

Idag är vädret bättre, fast blåsigt, men man blir glad av solen! Har vita jeans idag, ska försöka undvika att spilla kaffe eller annat på dem...

Hade kalligrafikurs igår, det var SÅ skoj, kände att det gick kanonbra. Åtta supermotiverade deltagare varav en vänsterhänt. :-). Måste nu bara komma ihåg att titta förbi och lämna in nyckeln idag, eftersom jag stängde och låste efteråt.

Min rygg är inget skoj just nu. Blä. Har nåt slags litet "slit" på ett ställe som fortplantar sig ner i vänsterbenet, känns som att nåt har fastnat liksom. Måste ta det lugnt. Men träna ska jag försöka göra lite försiktigt imorgon, för i helgen blir det NOLL träning. Saga spelar Pingstcupen i Eskilstuna, och ska sova över lördag-söndag. H ska skjutsa dit och hem, men kommer hem emellan. Det innebär att jag är ensam med miniterroristen både lördag och söndag. Fast vi ska nog ha det mysigt tror jag. Tänkte ta med honom ut och äta lunch nånstans på lördag faktiskt, eller fika - kanske till och med kan lyckas med en eftermiddagsöl på medis om vädret tillåter.

Måste köpa födelsedagspresenter till Saga, som fyller på måndag. Funderar på smycken, fina lite större örhängen i äkta silver, hon använder mycket sånt nu, och så kanske några kläder om jag hittar nåt. Och så har vi Sara och Therese som har 30-årsfest nästa helg, fast till dom vet jag redan vad det blir. Tänker dock inte skriva det här, ifall de tittar in... :-D

4 comments:

Digidiva said...

hej pinglan! nu är jag hemma i svedala igen. ska uppdatera min blogg så fort jag slutar vara så suddig i kanterna av jetlag. Men, måste berätta för dig att det händer grejer! Mor ritva har fått över 16 000 besökare(!!) Eftersom vi faktiskt inte har riktigt så många vänner började vi undra hur f*n det gått till. Det visar sig att nån jeppe använt vår översättning och gjort ett montage under den här länken:

http://www.tramsmail.se/fileshow.php?l=7351

Det här internet är helt crazy:-D
shit, pommes frites

Fanny said...

du får sms strax! och mail *Fniss* har saknat dig!

Digidiva said...

Vad roligt! Ser fram emot mailet. Har saknat dig med:-)

Anonymous said...

Jag har ju spridit en del Mor Ritva, men riktigt så många vänner har jag inte *fniss*.

Fanny, du vet var du får tag på fina smycken till present...hint hint ;)

Katarina