Wednesday, May 30, 2007

Raksömmar, wreck-the-finlandsbåt och fult mode

Livet ska inte vara som en raksöm, kom Pejvan och jag fram till igår. Hellre som en hysterisk zick-zack-söm, gärna sydd av någon med lite halvdålig syn... och dålig koll på symaskinen *fniss*. Vad vi menar är nog att ingen av oss gillar när det blir för bekvämt. Lite intressant måste det vara...

Planeringen av wreck-the-finlandsbåt går framåt. Ska boka snart :-D. Spikade aktiviteter: bubbelpool, tax-free-shopping (vari även ingår att välja ny parfym åt varandra), dricka GT på burk, karaoke.

Och så till det gräsligt fula modet som just nu fullständigt svämmar över alla butiker: varför i HERRANS namn ska man ha empire/baby-doll-skärning för? Det finns ingenting som är så missklädsamt, utom när man är gravid. Nu får det istället till följd att ALLA ser gravida ut. De flesta killar jag pratat med tycker att det är skitfult. Som Yoakeem sa igår: om en smal tjej och en kraftig tjej sätter på sig likadana såna toppar ser dom ungefär lika stora ut. Bad deal for the skinny one typ... Jag vet inte huuur många empire-toppar jag har provat och ratat, men jag har ändå köpt två stycken eftersom det knappt finns nåt annat att köpa... Fast Pejvan hade en oerhört snygg och smart lösning på problemet: köp nåt empirigt och sätt ett brett skärp ganska högt upp, lite ovanför midjan typ, så ser det genast kanonbra ut!
På inköpslistan: breda skärp!

3 comments:

Pihlina said...

Jag tycker modet är helt underbart, eftersom jag har en mage jag inte är stolt över.
Du är för smal för att uppskatta detta modet. Så är det. ;)
Vi med mindre klädsam figur är glada och nöjda.
:D

Fanny said...

Peterlina: jag har också en mage jag inte är stolt över. men det här modet gör bara att jag känner mig gravid, eller som att jag försöker dölja att jag är gravid. Smaken är olika, helt enkelt... :-D

Anna said...

Alltså, jag håller med dig Fanny. Inte är det klädsamt på alla. Och definitivt inte på mig. Så det får vara för min del - men jag låter gärna andra vara baby-doll. ;-)