Saturday, May 5, 2007

Lördagslistan

Dagens tråk
Får ingenting gjort. Är megabakis. Inte skönt. Har noll tålamod med barnen.

Dagens fniss
H:s fantasi om att vi skulle flytta till Småland som pensionärer och bo nära en pappersindustri, och hur det varje dag skulle komma containervis med pappers- och scrapbookingprylar till mig. På semestrarna skulle vi åka på små charterresor och titta på orkidéer, annars skulle vi läsa böcker och lösa korsord. Hahahaha. Not.

Dagens längtan
Jag har så många hemligheter förstår ni, så ibland måste dagens längtan få vara hemlig. Så särskilt idag.

Dagens "men-vad-världen-är-liten"
En tjej som bor granne med oss i samma trapphus visar sig ha bott i Umeå, varit kär i Putte från Nasty Music, och umgås jättenära med en kille vars kompis jag var umgicks jättemycket med sista åren jag bodde i Umeå. Hennes kompis hade varit och hälsat på och sett mitt namn på dörren och känt igen det. Nu i helgen är han ute och seglar med min gamla kompis. :-D

3 comments:

Helena said...

Men alltså, jäkla massa hemlisar tycker jag ;-) Rätt åt dig att du är bakis, haha! :-P

Fanny said...

helena: tro mig, just den här hemlisen är faktiskt inget jag kan skriva om på bloggen. det är bara, bara jag som vet. och så får det förbli.

Anna said...

Jag tycker absout man bör ha lite hemlisar, vore ju trist om man inte hade nån del av sig själv helt ifred. Men nyfiken blir man ju i alla fall. :)

Ha en fortsatt trevlig, solig, härlig helg! Kram från mig.