Saturday, May 19, 2007

Medispremiär

var det för H och mig igår - Dani var barnvakt, och vi gick och tog en öl först på Medis, sen käkade vi på Pig & Whistle. Därefter var det dags för en liten krogrunda: först Pet Sounds Bar, sen Momma och sist Sacre Coeur. På SC blev vi inte så långvariga, H hade värsta allergibesvären igår så vi gick hem. Det har kommit nån andra pollenattack tydligen. När vi kom hem gick han raka vägen i säng. Jag blev inte heller så sen, men det var skönt att vara uppe en liten stund alldeles ensam.

City-turen med J gick fantastiskt bra. Visst, det var mycket folk, men Stora Jacob promenerade duktigt hela vägen från Gamla Stan till Sergels Torg, och ville sitta på alla stenlejonen på Drottninggatan. Från Sergels Torg blev det vagnåkning in under fontänen och upp i Gallerian, där vi hittade 6 par strumpor, noggrant utvalda (randiga och med dödskallar på), och ett par Spindelmannen-solglasögon. Sen åkte vi t-bana till Skanstull och hämtade ut mitt Buzzador-paket med goodis! Ska testa Malaco-godis... ingen dum uppgift, väntar ivrigt på att det ska bli nån chåklaaatestning också *fniss*.
Efter pakethämtningen somnade J i vagnen, helt utmattad. När han vaknade bakade vi pepparkakor (fjärilar, tåg och älgar). Så allt gick som planerat och vi hade supermysigt!!!

Idag ska vi åka till Siba och försöka köpa oss en brödrost!

2 comments:

Pihlina said...

Jag har också hämtat ut mitt buzzador-paket. De är inte så tokiga de däringa godisarna minsann!

Fanny said...

Näe, jag tycker de är helt ok. Fast d va väldigt mycket lakrits som de smugit ner i alla påsar (gillar inte lakrits).