Tuesday, May 29, 2007

Mina blommor...




De är ännu vackrare nu, när den ena liljan eller vad det nu är (jag och blommor hahaha) har slagit ut. Har experimenterat lite med min kamera och använt makroinställningen - är rätt nöjd måste jag få säga...

Tisdagslistan

Dagens tråk
Försäkringskassetanten... se nedan...

Dagens fniss
H hittar på frågor till tipspromenad på Sagas kalas: "Fråga: Hur vet man att kungen är hemma?
Ett av svarsalternativen: Kungen står på balkongen och pinkar på gamla tanter."
Ursprungligen var svaret att kungen står på balkongen och vinkar, men det här var ju mycket roligare. Hm. Hoppas man inte blir åtalad för det här nu bara. Kungahädelse???

Dagens längtan
Imorrn ska Pejvan och jag planera vår wreck-the-Finlandsbåt-kryssning i juni.

4 comments:

Digidiva said...

Fantastiskt fina! Min favorit är den nedersta för både den blå och den gröna färgen kommer nästan ut genom skärmen!

Anonymous said...

Jättefina bilder! Vad har du för kamera?

Fanny said...

anneli: En Nicon Coolpix, en liten kompakt historia som jag fick i födelsedagspresent. Ingen värstingvariant således, men som synes bra!

Heliotropen said...

Majestätsbrott!

Och det övre är en gerbera, det undre en lilja.