Monday, May 14, 2007

Tjohooo!

Ytterligare en fördel med att jag blev bortplockad ur HKV-projektet: jag slipper flytta till det s k annexet på Gärdet - jag får sitta kvar i vårt mysiga rum på Hälsingegatan. Såååå skönt.

Idag regnar det, trist... och jag måste gå från kontoret om drygt en halvtimme, vi har utvecklingssamtal med dagis klockan två. Hoppas på att kunna smita iväg osedd från samtalet så jag hinner hem och jobba en liten stund innan det är dags för hämtning...

Väntar på pengar för en faktura, gudarna ska veta att det behövs, ligger oroande mycket back på kontot redan, det är ju bara den 14... fast på fredag kommer väl barnbidraget vad jag vet. Frisörbesöket förra veckan grävde ju ett ganska djupt hål förstås...

H och jag ska försöka få barnvakt en kväll i helgen, det vore så skoj att gå ut bägge två och ta ett par glas. Han påminde mig häromdagen om att han inte varit på Pet Sounds Bar eller Sacre Coeur ännu - när han går ut blir det ju oftast i anslutning till jobbmöten och jobb i Gamla Stan, så dom brukar hamna på Wirströms... själv hänger jag ju mest på Söder. Fast nästa gång Pejvan och jag går ut får det bli Vasastan - man måste ju variera sig!

Nu är det bara drygt 3 veckor tills vi åker till Holland! Känns skumt att åka så tidigt på sommaren, fast skönt!

Måndagslistan kommer senare.

2 comments:

Anonymous said...

Vad menar du - tre veckor - tidigt på sommaren? Inte kan det vara sommar redan om tre veckor. Idag känns det hur som helst som höst. Burr!

fanny said...

intressesmurfen: vi åker den 9 juni, och då tycker jag att det är tidig sommar... men jag håller med dig om känslan. burr.