Wednesday, May 23, 2007

Måste bara...

fylla i denna fantastiska enkät, hittad hos Helena, min chokladälskande vän...

Tio första:
Första bästa kompis: Issan (Elisabet Dahlgren i Umeå, var blev du av??)
Första bil: En Renault 5 - en stålmus, silverfärgad!
Första kärlek: Janne Lindberg i min klass i lågstadiet
Första husdjur: Katten Suzie
Första semester: Var på Mallorca med mina föräldrar när jag var 8.
Första jobb: Extrajobb i pappas motorcykelaffär, vika t-shirts med reklam på och stoppa i plastpåsar.
Första köpta skiva: Nån ABBA-skiva tror jag
Första riktiga kärlek: Kim
Första piercing: I örsnibbarna när jag var 10.
Första konsert: Siouxsie & The Banshees i Östra Gymnasiets Aula 1980 eller 1981.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Vin
Senaste bilfärd: Sickla Köpkvarter i söndags
Senaste filmen du såg: Deja Vú med Denzel Washington
Senaste ringda telefonsamtal: Maken
Senaste bubbelbadet: mycket länge sen.
Senaste spelade cd: Indigo Girls senaste
Senaste kyss: Av maken
Senaste gången du grät: 2 maj
Senaste måltiden: Fullkornsspaghetti och saffranskycklingröra med grönsaker

Åtta har du någonsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Jajamensan
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja, tyvärr
Haft ett one night stand: Ja
Busringt till någon: Ja, men det var vääääldigt länge sen. Typ 1975 hahahaha

Sex saker du gjort idag:
1. Snoozat väckarklockan 3 gånger
2. Cyklat
3. Surfat och bloggat
4. Slagits med xml-kod
5. Åkt t-bana
6. Lagat mat

Fem favorit"saker" utan rangordning:
1. Min gitarr
2. Min familj och mina vänner
3. Mina scrap- och pysselprylar
4. Digitalkameran
5. Datorn

Fyra personer du kan berätta allt för:
Loll
Dani
Pejvan
Har ingen fler...

Tre val:Blått eller rött?
Rött
Sommar eller vinter?
Sommar
Choklad eller chips?
Choklaaaaaa

Två saker att göra innan du dör:
1. Stå på scen, solo eller med bandet, på Cirkus, i Stockholms häftigaste konsertlokal
2. Gå på mina barns bröllop (och böla som en gris, eftersom jag är så sjuuukt lättrörd)

En sak du ångrar:
Att jag inte tog chansen och åkte med Loll till Washington D.C. på audition när vi var uttagna som en av tio finalister till Lilith Fair 1998

6 comments:

Anonymous said...

Hej, kikar in hos dig en sväng! Fina bloggar du har! Länge sen vi hördes av! Hoppas att ni mår bra! Ser att även du dras med en trotsbomb hemma! ;-)
En fika någon dag?
Kram Ann

Fanny said...

Ann: Jaaaa, förlåt att jag inte svarat på ditt mail... gärna en fika nån dag, nästa vecka kanske?

Anonymous said...

Men du kan ju berätta allt för mig ju ;)
Vad hände på auditionen? Låter jättespännande!

Katarina

fanny said...

Katarina: vi åkte inte, vi hade inte råd, fick reda på en söndag att vi hade gått vidare, auditionen var på tisdagen. hade vi åkt och vunnit deltävlingen hade vi fått spela på Lilith Fair, den enorma ambulerande rockcirkusen för kvinnliga artister som turnerade runt i USA 1997, 1998 och 1999....

Anonymous said...

Jag fnissar fortfarande lite åt när jag hamnade mitt emot Kim på ett bröllop och han inte fattade något alls när talgdanken gick upp för mig och jag insåg vem han var.

Heliotropen - som inte orkar logga in.

fanny said...

heli: ja, den minen skulle jag gärna ha sett.... *hihi*