Tuesday, May 29, 2007

Tränat!

Ahhh. Äntligen blev det tid för träning. Tyvärr tog batterierna i min mp3-spelare slut efter halva tiden på löpbandet, guuuud så trist det är att träna utan musik... bläää. Men jag stod ut.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen jobba. Har allt möjligt att pyssla med idag, två hjälpfiler, bildredigering m m.

Måste ringa försäkringskassan också. Ska det verkligen vara så att det dras nästan 3000 på lönen för 2 vab-dagar, och det man får från f-kassan är 1200 kronor? Är det inte 80 % eller så man ska få i ersättning? Jag fattar ingenting. Har för mig att jag fick mer sist jag vabbade... Är sååå fattig den här eländiga månaden. Och vi som ska åka till Holland om 10 dar... Tur att jag har kurser att fakturera, annars vet jag inte hur det skulle gå.
____

Har nu pratat med f-kassan, och det är ju naturligtvis rätt. Jag ligger över den där gränsen förstås, men det visste jag ju redan. Men att det skulle bli SÅ mycket sämre hade jag inte riktigt fattat... jag kommer ALDRIG mer att vabba. Har inte råd att förlora flera tusen kronor. Rent krasst så loosar jag 100 kronor i timmen när jag är hemma med sjukt barn. Och så säger människan i telefon när jag blir lite upprörd att "ja, det beror ju på hur man prioriterar". Men hallå!!! Ska jag prioritera att gå till jobbet när jag har en son som har 40 graders feber??? Jag vet ju att det inte är hennes fel att reglerna är som dom är, men en del människor borde tänka innan dom pratar...

3 comments:

Pihlina said...

80% av max nåt belopp vad det nu är. Tjänar man för mycket får man inte 80%....

Anonymous said...

FK har lustiga regler, det är bara att konstatera. Jag trodde också att det var 80% av lönen när man vabbade, oavsett lön, men icke så nicke.

Anonymous said...

Dessutom sänkte den nya regeringen taket vid årsskiftet så det är ännu fler än tidigare som inte får 80 %.
Kommentaren du fick tycker jag är en "all time high" bland dumma kommentarer.

Kram, Gunvor