Tuesday, May 22, 2007

Ruggväder...

Råkallt idag. Burr. Igår var det stämma i brf Kniven - det var småtrevligt, några nya grannar dök upp och jag fick lite bättre koll på dem som bor i huset - eftersom vi bor på bottenvåningen har jag ingen aning om var folk bor, de bara försvinner uppåt liksom...

Ikväll är det kalligrafikurs på Skapa. Ska ev kolla på världsbästa Yonder efteråt, men vi får se om jag orkar, ryggen är lite ruppig just nu och jag brukar vara helt slut efter kurs...

Tisdagslistan

Dagens tråk
Vääääädret. Bluärk.

Dagens fniss
  1. Min arbetskamrat Per som blev så upphetsad över att se klänningsreportaget i dagens City så han spillde kaffe över hela fikabordet *hehe*.
  2. Mina översättningar av databasfelmeddelanden.... språkkänslan krullar sig. ("Posten är inte medlem av datasetet". )

Dagens längtan
Jag vill ha nya kläder... en masse! Är så less på allt jag har, tycker jag går i samma paltor jämt just nu. Jeans och svarta topar typ. Fast jag är så feg så jag köper aldrig nåt i färg heller...

1 comment:

Anonymous said...

Gör om dina gamla kläder! Typ alla svarta toppar kan du ju måla på som du gjorde förut. Då blir det lite färg, utan att du behöver gå runt i en ceriserosa klänning ;)

Satsa på färgstarka accessoarer, typ stora pärlor på långa halsband. Helena eller jag kan säkert fixa ngt ;D

Men jag vet vad du menar. Själv kan jag ju sy lite, så det blir ett par nya plagg till sommaren, men det tar tiiiid. Inte direkt som att poppa ut på stan o plocka upp ett par plagg på nån timme sådär, ha ha.

/Katarina