Friday, May 11, 2007

Struldagis...

Igår var det jag som strulade, hade missat att dom stängde fyra... det gör dom första torsdagen i varje månad, men igår var det ju egentligen ANDRA torsdagen i maj... fast förra torsdagen räknades på nåt sätt inte... Jaja. Det hade stått i veckobrevet men jag hade helt glömt bort det. Blev uppringd kvart över fyra, då var jag redan på väg så det var ingen katastrof.

I morse var det dagis som strulade - idag är det temaavslutning på hela skolan, och dagispersonalen var tydligen upptagen med att sätta upp partytält, så dagisbarnen skulle lämnas uppe i skolan, på stora sångsamlingen, vilket de minsta barnen vägrade. H fick stanna kvar extra länge men lyckades sen bli avlöst av Otis farmor, tack gulliga människa, så han kunde flytta bilen, som vi nu fått tillbaka efter service och slippa p-böter. Gahh. Undrar hur dom tänkte egentligen, eftersom hela dagispersonalen var upptagen med att bygga partytält och ingen tog emot barnen...???

H hämtade bilen i morse på Ford, vi har haft den på service. Ytterligare ett GAHHH. Servicen gick på över tio tusen :-(. Bromsarna var slut, och elfelet vi har haft med instrumenten visade sig kosta 4 500 att fixa... Suck. Men nu funkar allting, och jag kan åka till Stuvsta imorrn och stå på marknaden...

Fredagslistan kommer nog senare. Nu ska jag fortsätta slåss med stylesheets i Flare.

3 comments:

Anonymous said...

Ja, man kan ju undra hur de tänkte när hela personalen byggde partytält istället för att ta hand om barnen. Vi får hoppas att tältbygget gick fort så att de hade tid för barnen sedan...

Ha en trevlig fredag!

Anonymous said...

Det var en Ford ni hade va?...
Sa jag att det var en Ford vi hade som inte klarade besiktningen?...Hmmm...

/Katarina

Fanny said...

katarina: näe, det sa du inte. men nu jädrans kommer den att klara det mesta. synd att vi knappt har råd med bensin nu bara hahahaha